+905050218141
neysadasi@gmail.com

Ney Dersi -3 “Segâh Peşrevi”

Ney Dersi -3 “Segâh Peşrevi”

Şimdi ise Neyzen Yusuf Paşa’ya ait segah makamındaki bir peşrevle çalışmaya devam edelim.Bu eserde dikkat etmemiz gereken fa notaları bazen diyez bazen ise naturel olmuştur.Ayrıca la notası da ilk hanenin tamamında la diyez olarak gösterilmiş bu ikisine dikkat ettiğimiz takdirde bu eseri geçebiliriz diye düşünüyorum.

 

55 cevap

  1. Neva dedi ki:

    Yeni dersler nezaman eklenecek acaba? Tarzınızı çok beğendim. Gayet anlaşılır.. Diğer metodlar gibi boğucu değil. Teşekkürler..

    • admin dedi ki:

      Teşekkür ederim
      Şu an sitenin tasarımında yeniliğe gidiyorum bu nedenle bu iki gün içerisinde yenilerini yayınlayacağım allah izin verirse…

  2. TuNcaY_gr dedi ki:

    hocam bu noktayı anlamadım   en son acık tek ''la dugah  mi hüseyin'' oluyor  ,,,,,,,  en alt 3 telikten ortası kapalı ''si  sega   fa diyez eviç''  bu nasıl hem LA hem  Mİ oluyor uflersek

    • admin dedi ki:

      yavaş üflediğin zaman ” la” hızlı üflediğin zaman “mi” olur
      aynı şekilde yavaş üflediğin zaman si hızlı üflediğin zaman fa olur
      seslere biraz çalış hızlı üflediğinde ve yavaş üflediğinde seslerin değiştiğini göreceksin

  3. fatih dedi ki:

    hocam beyati peşrevini yukleyebılırmısınız devr i kebir

  4. yasin dedi ki:

    cok hos ve cok güzel bir anlatim coksa iyi aciklayici olmus diger ney metotlarinda eller herzaman sakli kalirdi ama simdi gercekten gayet iyi secici ve acik olmus tesekkürler umarim diger notalarda zamanla eklerseniz

  5. yasin dedi ki:

    hocam sizden ricam hüseyni tiz dik hisar tiz acem tiz dik acem tiz evic cevplarsaniz memnun kalirim saygilarla

  6. burak dedi ki:

    Hocam benim neyimden böyle ses çıkmıyor benim neyim si akoru kız ney acaba bunun la alakası olabilirmi

    • admin dedi ki:

      sanmıyorum ama normalden biraz pes üflemiş olabilirim kontrol etmem lazım

  7. Burak dedi ki:

    Hocam benim neyim si akottlu kız ney sizin çaldığınız gibi güzel çıkmıyor ses bununla alakalı olabilrmi?

  8. ali osman dedi ki:

    hocam biraz daha yavaş ve kolay parçalar yükler misiniz çok saolun şimdiden 🙂

  9. mustafa önder dedi ki:

    hocam bu videolar neden açılmıyor yardımcı olur musunuz lütfen…

    • admin dedi ki:

      videolar youtube a yüklü youtube a giremiyorsanız videoları göremezsiniz

  10. fatih dedi ki:

    hocam emeğinize sağlık çok faydalı oldu bu çalışma

  11. Fatih dedi ki:

    Hocam gayet anlaşılır bir site yapmışsınız.Emeğinize sağlık!

  12. Recep Ali Öztürkoğlu dedi ki:

    Harikulade bir anlatım olmuş hocam. Mevla her iki cihanda aziz eylesin

  13. murattt dedi ki:

    hocam bi şeyi anlamadım.bazen re notasını aşiranı açık bırakıp diğer delikleri kapatıp çalıyoruz bazen ise aşiran sağ el orta ve sol el ortayı kapatıp çalıyoruz nota derslerinide baktım ama anlamadım biz eserleri neyle çalarken bu re notasını nasıl çalacağımızı nerden anlayacağız.

    • admin dedi ki:

      re notasını açık üflediğimizde (açık neva diyoruz) en son açtığımız perde önemli gerisini olduğu gibi kapatsak da ses değişmez yani kastettiğiniz acem perdesini(ki aşiran perdesi neyin arkadasındaki deliktir) kapatmamız bir şeyi değiştirmez. RE üflediğini doğru sesi dinleyerek anlayabilirsin.Sende kız neyle eşlik ediyorsan kontrol et kulağına aynı gibi mi geliyor?

  14. ali dedi ki:

    Hocam çok teşekkür ederim.
    1 aydır ney çalışıyorum. bugün sitenizden gördüm. salatı ümmiye üflemeyi denedim. daha iyi olabilirdi ama kötü de olmadı.
    Sıkıntım sol sesini nasıl geliştireceğiz. re den sola inerken sesi kısıyorum, sola gelince ses kayboluyor. bunun bir yöntemi var mı?

    • Ney Sadâsı dedi ki:

      genelde sol yani rast sesi zordur.Biraz alıştırmaya ve zamana ihtiyacınız var.Ben yegahtan ses alarak sol sesine ulaşıyorum.Yani tüm perdeler kapalıyken en üst işaret parmağımı açıyorum(yegah’re’).Ardından kapatarak rast sesine ulaşıyorum.Siz de deneyebilirsiniz

  15. ali dedi ki:

    sol sesi önerinizi çalışacağım. bazı eserlerde sol sesinin de altındaki fa mi notaları var. onlar için video ekleyebilir misiniz?

  16. ali dedi ki:

    sol sesini tam düzeltene kadar sol mu çalışmalıyım, yoksa aralarda sol çalışarak diğer derslere geçmeli miyim?
     

  17. burak dedi ki:

    hocam ellerınize sağlık çok güzel olmuş videolar ama hocam saba peşrevinide yüklermisiniz tanrubi cemil beyin bestelediği saba peşrevini yalnız neyde hangi deliklerin kapalı olacağını da gösterirseniz cok sevinirim…

  18. fatih dedi ki:

    cok güzel bir site allah razı olsun elinize emeğinize sağlık..

    iki gün önce neyi ilk elime aldım ses cıkarmaya çalışıyordum.. 2 saat sonra sesler cıkmaya basladı. dün kendimce ezgi üretmeye çalıştım notalarda gecişler yaparak. bugün sagah tekbir ve sagah ümiyye iyi kötü üfleyebiliyorum.. birden kendimi sagah peşrevi ni dinlerken buldum.

    hocam sizce cokmu acele ediyorum.. yorum yaparsanız cok sevinirim..

  19. gizem koçak dedi ki:

    *hocam ben neyde tam olarak notaları çıkartamıyorum çünkü notaların her biri için üflemem gereken nefesi bilmiyorum. yardımcı olursanız  çok sevinirim şimdiden teşekkürler.

    • Ney Sadâsı dedi ki:

      hmm şuan önerebileceğim birinci veya ikinci dersteki seslerin aynısını çıkarmaya çalış. Seslerin oturması zaman alabilir gayet normal.

  20. NAİM AYGÜN dedi ki:

    *yeni başlıyorum Allah razı olsun sizlerden süper bir çalışma

  21. beycan dedi ki:

    *sitenize üye olamıyorum bi problemmi var acaba?

     

     

     

  22. dedearif dedi ki:

    hocam merhaba
    bu eserlerinizi sizin burda üflediginiz gibi ezber tarzında üflüyorum bu normalmi yoksa kötümü nota çalışmak için veya yazmak için nasıl bir çalışma yöntemi önerirsiniz

  23. meryem dedi ki:

    Siteniz çok başarılı, Allah razı olsun. Yeni başladım ve hissiyatımı neyimde ifade edemiyorum. Sabırlı olmalıyım değil mi ?

  24. CEKU dedi ki:

    selamun aleyküm,
    tiz sol ve tiz la seslerini çıkartamıyorum.misal:tiz sol çıkarmaya çalışıyorum ve yavaş üfleyince do sesi çıkıyo hızlı üfleyince 1.dersteki ses çıkmıyo.bu iki notayı nasıl çıkarabilirim.
    ayrıca bu eserde la diyez ve fa notalarını aynı şekilde kapatıyorsunuz delikleri(ilk dört deliği)
    bu notaları çıkarmak için hangi delikleri kapatmalıyım.
    hayırlı akşamlar

    • Ney Sadâsı dedi ki:

      Tiz sol(gerdaniye) ve tiz la(muhayyer) notası için daha hızlı üflemelisin çekinmeden yüklenmelisin bu sesler kolay çıkar. Diğer hususda da şöyle; Birinci derste fa# notasını gösterdim. Normal fa notasını göstermedim. Bunun sebebi ise başlangıç tutuşunu hiç bozmamak için yani orta parmakları hiç kaldırtmamak için yaptım. Çünkü segah makamının genel tutuşu budur. O gördüğün nota normal fa dır. Fark ettiysen segah peşrevinde normal fa üflediğim yerlerde fa notasının hemen öncesinde bir işaret var. O “naturel” (şöyle ♮) işaretidir ve dediğin gibi üstten dört parmak kapatılarak üflenir. Onun dışındaki tüm fa lar bu eserde diyez(#) dir. Aynı şekide tutarak yavaş üfler isen la# e tekabül eder.
      Bir de hazır kafanı karıştırmışken bir şey daha ekleyeyim. Mesela la diyez den sonraki la yı da işaret olmamasına rağmen diyez üfledim. Bunun sebebi işaret bir kere yazıldığında ölçünün(aralarda dik bir çizgi var ya işte o) sonuna kadar diğer tüm la ları etkiler. Ama satırın en başında yazıyorsa -onlara arıza diyoruz- bütün satırı etkiler. Makamın genel kalıbını oluşturur.

  25. CEKU dedi ki:

    s.a.,
    teşekkür ederim.kafam karışmadı.normal fa,eviç,la diyez,rast notalarını kavradım fakat muhayyer ve gerdaniye notalarında hızlı üfleyince de doğru ses çıkmıyo ama ısrarla üflemeye devam ediyorum.inşallah başarılı olurum.
    hayırlı günler

  26. Arda dedi ki:

    hocam merhabalar, segah makamında bir komalık mi bemol sesini nasıl üfleyeceğiz? videonuzda natürel mi olarak üflediniz sanırım. saygı ve selamlarımla.

    • Ney Sadâsı dedi ki:

      Merhaba, tek komalık bemol için bir şey yapmana gerek yok. Çünkü neylerin segah perdesi bir koma verecek şekilde normalden pes açılır. Normal si üfleyin siz. Naturel i çargah perdesini yarım açarak kullanırız.Bu eserde naturel olarak üflenmez.

  27. semih dedi ki:

    sa hocam ben derslerde gördüğüm gibi çalıyorum ama notalara bakınca kafam karışıyor diyez bembol makamlar falan bunları öğrenmem önemlimi notalara bakarak çalmamız zamanlamı olur yoksa öğrenmemiz mi lazım

  28. fatos dedi ki:

    hocam hayırlı günler.. benim kız ney’m var ,yeni teni ses çıkardım saltı ümmiyeyi çaldım . sırad segah perşevi var diyordum fakat notta bilgimin eksik oldugu fark ettim, ezberden çalıyorum ne yapmam gerekiyor? bide videoların solfaj şekindede yükler mısiz?

    • Ney Sadâsı dedi ki:

      Ezberden üflemenin bir zararı yok. Lakin notadan geçmek için solfej yapmanız lazım. Solfeji de notaları okuyarak yapmalısınız. Ben salatı ümmiyeyi solfej olarak siteye koydum ama segah peşrevini koymadım. Onu da en kısa zamanda koymayı düşünüyorum.

  29. fatos dedi ki:

    şimdiden teşekkür ediyorum hocam..yapmayı deniceğim umarım yapabilirim..iyi bir neyzen olmak için sabırsızlanıyorum.umarım iyi sonuçlar alırım..

  30. hadi kızmaz dedi ki:

    hocam Allah razı olsun sizden,çok yararlı bi egitim olmuş…

  31. SADIK dedi ki:

    hocam youtube kapandı videolar açılmıyor

  32. Tuğçe dedi ki:

    ben neyimi alalı 8 gün oldu ama ilk günkü gibi rengi açık değil git gide koyulaşıyo sebebi nedir acaba ? Bakım mı yapılması gerekiyo.

  33. merih dedi ki:

    s.a hocam sitenizi çok beğendim özellikle de bu eserleri solfejleriyle birlikte vermeniz çok hoş olmuş.emeğinize sağlık allah razı olsun inş yeni eserler de eklersiniz .

  34. ebrar dedi ki:

    hocam ben ancak 2 ay kursa gidebildim daha sonra hocam rahatsızlanmıştı. Benim profösyonel kız neyim var ama böyle ses çıkmıyor acaba nasıl sıcak üfleyebilirim.

  35. fatma dedi ki:

    hocam merhaba 1 aydır ney üflüyorum bayati peşrevini üflemeye çalışıyorum ama nefesim yetmiyor tıkanıp kalıyorum parçanın ortasında ne yapmam gerekiyor ?

    • Ney Sadâsı dedi ki:

      bu tıkanma durumu normal. bulduğun sesi kaybetmemek için tek nefeste üflemeye çalışıyorsun. tıkanmadan nefes yerlerini ayarlamaya çalış

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*